Här kan du anmäla fel vilka föreningen ansvarar att åtgärda.Ett sätt att veta om det åligger föreningen eller bostadsrättsinnehavaren att åtgärda felet är att läsa § 31 i våra stadgar. Dessa hittar du under mäklarinformationen.

Felanmälan för föreningar med felanmälan hos SBC

https://www.sbc.se/kontakt/felanmalan/

Gör så här:
1. Börja med att fylla i bostadsrättsförenings namn.
2. Välj din förening och fyll i uppgifterna. Skriv: Brf.Kronolotsen 1
3. Du kommer att få en bekräftelse på din felanmälan skickad till den e-postadress du anger.
Använd ärendenummer som du får för att följa din felanmälan.                 

Kundtjänst Felanmälan SBC
Telefon Jourtjänst SBC: 0771 722 722
e-post: kundtjanst@sbc.se
Security assistance Vardagar 07,00-21,00

Akutsitationer efter klockan 16,00 samt helger
Telefon: 0771 722 722

Kontaktperson SBC
Sebastian Renholm
Telefon: 040 689 24 00

Nyckelhantering 
Saknas nyckel gör en felanmälan hos SBC.
Kostnad: 250 kr st,
Saknas tagg gör en felanmälan via föreninges hemsida (kontakta styrelsen)
Kostad: 250 kr st.
Avisering sker på nästkommande avi från Bonea.

Vem ansvara för vad i bostadsrätten?

Allt som finns och syns inne i lägenheten är ditt ansvar, medan allt utanför är föreningens och styrelsens ansvar. Du ansvar t ex för golv, dörrar, köksinredning, spis, kyl o frys, badrum, kakel, wc, kranar, el-central och elkontakter. 


Styrelsen rekommenderar att du läser paragraf 31 i våra stadgar innan Du gör en felanmälan.


Texten uppdaterad den 5 januari 2018